HTML

Freezing Economist

London után 4,5 hónappal hősünk ezúttal egy hidegebb országot választott.. 4,5 hónapra.. és nem dolgozni megy, hanem tanulni.. hogy mi lesz a Finn Erasmus-félévből? meglátjuk :)

Friss topikok

Linkblog

 Péntek 17:23 GMT+2 buszon. Az előző szombaton csak nem sikerült lejutnom Tiia szülinapjára, de hát a punnyadás meg a FIFA11 nagy úr :$ : )) Hétfőn az összes programom annyi volt, hogy bemenjek a bankba és befizessem a koli díját. 4 külön számlát kaptam a félévre, így elméletileg 4x6 euró tranzakciós díjat számoltak fel, de hát mondom hátha sikerül lealkudni. Bemegyek a városba, megtalálom a bankot, húzok sorszámot, sorrakerülök: good afternoon, számlát szeretnék nyitni. Aszongya Student igazolás meg passport. Passportot adok meg mondom van student numberem (student igazolás azért nincs, mert akinek ki kellene állítania, azt négyszer kerestem a munkahelyén munkaidőben, és egyszer se volt ott). Aszongya student number nem elég, így nemtud számlát nyitni. Mondom akkor ezt így egybe el lehet utalni? aszongya nem, mert 4 különböző referenciaszám van. Mondom így mennyi lenne? Aszongya 4x7 euró. Mondom OHH, FUCK :D Ígyhát átadtam neki 1170 euró kolidíjat meg 28 euró tranzaction fee-t, aztán go haza.

Kedden Cross-cultural considerations az amerikai fickóval. 6 db 5fős csoportra osztott minket, aszongya kártyázunk, akinek a vallása nem engedi a gamblinget, az se aggódjon, mert játékpénzzel játszunk és amúgy is a végén visszaveszi mindet. Kiosztotta a csapatoknak a játékszabályt, hogy tanulmányozzák át, aztán lehetett játszani 1-2 kört. Maga a játék az volt, hogy minden körben van egy nyertes meg egy vesztes (nyertes +20$; vesztes -20$, többiek 0), és aki a körben nyert, az megy egy asztallal arrébb az óramutató járásával megegyező irányban, aki meg vesztett, az meg az ellentétes irányban. És a legfontosabb, hogy a játék közben csöndben kell maradni. SÍRI csöndben, beszélni és írni nem lehetett, csak mutogatni, meg rajzolni. Játszottunk jópár kört, aztán mondta, h vége éshogy kinek van nyeresége meg kinek vesztesége.  Nah ezután mondta, hogy biztos voltak furcsa helyzetek. Merthogy mint kiderült, minden asztalnak picit másabb szabályokat adott (volt, ahol volt adu, volt ahol nem, volt ahol az A volt a legmagasabb lap, volt ahol a 8as, stb). És így visszagondolva, tényleg volt olyan, aki furcsán nézett, hogy 7est dobott és mégis nyert, meghogy miért viszi el a másik a lapot, mikor nemis a hívott szít játssza (van-e adu). Nahés ez arra volt jó, hogy minden asztal külön kultúra, éshogy aki bemegy, az alkalmazkodik a kultúrához (jelzem a szomszédos asztalt pillanatok alatt megtanítottuk, hogy bizony a pikk az adu, a fekete barátaink nem nagyon tiltakoztak :$XD)… meg mesélte, hogy ezt máshol is megcsinálta, éshogy volt olyan, hogy egy karácsonyi party alkalmával az egyik ’tanítványa’ ezt játszatta a vendégekkel, igazi 20 eurós alaptéttel :D Éshogy eléggé szépen összeverték egymást XD

Szerda reggel Business Mathematics-szal kezdtünk, vettük az indexeket (csak a Laspeyres-t).. hát ha ott hallottam volna először, vszeg nemtom megtanulni…:D van egy pakisztáni gyerek, mellettem ült matekon, szegény ott hallott erről először.. hát nemkicsit sokáig magyaráztam neki, mire megértette J szal megvolt az aznapi jótettem is. (Jelzem néha a tanárnak is voltak gondjai a számolással). Utána kaja, délután Global Business Today nevű kedvenc órám, ahol óránként 3 oldalas beadandót kell írni (vagyis óránknt írsz 3 oldalt, és a végére beadandó lesz. Hát kiderült, hogy mégse egy negyedéves, és egész félévben írhatom az oldalakat neki - jelzem még nem kezdtem el:$:D) Nah az óra abból állt, hogy kinyomtatta a diákat, 8 részre osztotta, minket meg 8 db 3fős csoportra, és minden csoport kapott a mai tananyagból egy részt, h tanulmányozza, utána a csoportból egyvalaki marad, 2 megy egy asztallal tovább, és aki maradt, az elmagyarázza azt a részt az újaknak, aztán más marad magyarázni, és így körbe. Hát a frontális oktatáson nevelkedett német csajok első reakciója az volt, hogy ÉS EZÉRT FIZETIK??? :D jelzem én se nagyon likeoltam a dolgot, de hát túléltük:)

Csütörtökön 10kor keltem, mentem is azonnal ebédelni, délután EU Studies óra. Ez volt az, amin első héten nem voltam benn, mert orientation day volt, második héten meg elmaradt. Nah megkérdeztem a tanárt, hogy mégis mit kell produkálni a kredithez, aszonta benn kell lenni bizonyos órákon, csapatban kell csinálni egy prezit, meg opponálni kell egy másik prezihez. A mi prezink az utsó héten lesz, kérdeztem, hogy mikor opponálunk? aszongya most. mondom JEAH. Nah az óra elején EU intézményrendszerének átnézése.. hát az egy dolog, hogy én a témában segghülyének éreztem magam, de ami cink volt, hogy az egyik nigériai gyerek kb MINDENT tudott az EUról:D Nah ennél már csak az volt szebb, amikor kiderült, hogy e gyerek csapatának a prezijét kell opponálni.. Nahmondom esélyes XD. Pláne hogy improvizálni kellett, mert nemis láttam a prezentációjukat előtte. Ráadásul fogalmam nem volt a témáról. DE sikerült összeszednem 5 kérdést, a csapat többi tagja összeszedett még 5öt, szal a 10 kérdés elég volt a tanárnak. Azért eléggé szétszedtük a nigériait.. DE MINDEN kérdésre tudott válaszolni.. néztem is nagyokat.. aztán gyorsan offoltam is haza, délutánra a finnek szerveztek dombról lecsúszást (with plastic staff). Gyakorlatilag vastag műanyag fóliát tettük magunk alá és csúsztunk le. Ülve, háttal, hason, többen, vonatban, egymás mellett, tömegesen, stbstb. Jóóóvolt J Dávid csinált róla videót, szal ha átküldi, felteszem J Estére be volt tervezve egy kocsmázás, de nem sikerült kikelnem az ágyból :D

Péntek. Sikerült fél órát késnem Introduction to Accounting óráról. Hát a kínai csaj amiket produkált. Aszongya: 1 000 000 €, part of it is invested [írja: 500 000€; mondja: fiftythousand euros]. Szóltak neki, hogy az nem nagyon stimmel, hát sikerült 10 percre belekavarni a dolgokba, hogy most mi is mennyi. Aztán: 100 000+72 000=107200. Mondtuk neki, hogy az nem annyi, aszongya de annyi. Mondtuk neki, hogy az 172 000. Aszongya nemannyi. Aztán beírta az összeadást EXCELBE, az is azt dobta ki amit mi mondtunk, hát ezzel nem tudott mit kezdeni, kijavította. Aztán 100 000 – 7200=2800. Hát itt se akarta elfogadni a mi variációnkat XD. Aztán kiderült, hogy nem csak számolni nem tud: feladat: készletet vásároltunk 72 000 euróért. Hát ezt minden lelkiismeretfurdalás nélkül lekönyvelte a ’Fixed Assets’-ek közé (befektetett eszközök), itt spec én szóltam, hogy az nem annyira úgy van :D szal… hasznos óra volt…:) Délután Economics to Business az amerikai tanárral… elég uncsi volt, 3 feladatot sikerült 2 óra alatt megoldani, mert mindenkinek egyesével elmagyarázta. Aztán kérdeztem tőle, hogy hol van Európában jó pénzügy masters.. mondja, hogy London meg Párizs.. kérdezi, hogy most hova járok, mondom Szeged, Hungary… aszongya az is jó egyetem.. mondom, h nem biztos, h lesz addigra PÜ masters.. aszongya jaah nincs pénz.. szóval azt mondta, h London, Párizs vagy Frankfurt, és keressek hozzá ösztöndíjat : ) Meghogy ha lesz Szegeden, akkor gondolkodjak el azon is, h ottmaradok, mert jókat hallott az egyetemről :) Du4kor indultunk a tanulmányi kirándulásra, mindjárt odaérünk, 18:10 van :) 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://freezingeconomist.blog.hu/api/trackback/id/tr502639137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása